Des del propassat mes de gener, ha entrat en vigor el nou sistema de notificacions electròniques obligatòries de l'Agència Tributària per a determinades persones i entitats.
En què consisteix aquesta nova obligació?
A partir de l'u de gener, la majoria d'entitats (entre elles les societats limitades i les societats anònimes) rebran les seves notificacions d'Hisenda de forma electrònica. Aquestes notificacions tindran plena eficàcia jurídica i substituiran a les actuals notificacions en paper.
A partir de quin dia hisenda hem notificarà electrònicament?
Tot i que el sistema ha entrat en vigor a inicis d'any, no tindrà efectes fins que la societat no rebi una comunicació individual en paper en què li notifiquin la incorporació a aquest nou sistema i la notificació de la direcció electrònica habilitada (DEH).
Què és la Direcció Electrònica Habilitada (DEH)?
La DHE serveix per a la recepció de les notificacions administratives que per via telemàtica puguin practicar l'Administració General de l'Estat i els seus Organísmes Públics.
Associada a aquesta adreça, el seu titular disposarà d'una bústia electrònica en la que rebrà les notificacions dels organismes y procediments corresponents. Les notificacions, per tant, no s'envien a cap compte de correu electrònic particular.
La DEH tindrà vigència indefinida no essent possible la seva revocació o inhabilitació.
Qui pot accedir a la DEH?
L'accés a l'adreça electrònica habilitada pot ser realitzada directament per l'obligat tributari, o mitjançant un apoderat, amb poder exprés per a rebre notificacions telemàtiques de l'ÀEAT.
En ambdós casos, es necessaria l'autenticació dels interessants mitjançant els certificats electrònics que s'admetin tal i com estableix la normativa actual.
Què pot comunicar o notificar l'Agència Tributària per mitjans electrònics?
Les societat anonimes i limitades (entre d'altres) estaran obligades a rebre per mitjans electrònics, totes les comunicacions i notificacions que efectui la AEAT d'aquesta forma en les seves actuacions i procediments tributaris, aduaners i estadístics de comerç exterior, i en la gestió recaptatòria dels recursos d'altres ents i Administracions Públiques que té atribuida o encomenada.
Així doncs, la notificació electrònica passa a ser la forma habitual de notificació de les actuacions de l'Agència Tributària.
Què és la Direcció Electrònica Habilitada (DEH)?
La DHE serveix per a la recepció de les notificacions administratives que per via telemàtica puguin practicar l'Administració General de l'Estat i els seus Organísmes Públics.
Associada a aquesta adreça, el seu titular disposarà d'una bústia electrònica en la que rebrà les notificacions dels organismes y procediments corresponents. Les notificacions, per tant, no s'envien a cap compte de correu electrònic particular.
La DEH tindrà vigència indefinida no essent possible la seva revocació o inhabilitació.
Qui pot accedir a la DEH?
L'accés a l'adreça electrònica habilitada pot ser realitzada directament per l'obligat tributari, o mitjançant un apoderat, amb poder exprés per a rebre notificacions telemàtiques de l'ÀEAT.
En ambdós casos, es necessaria l'autenticació dels interessants mitjançant els certificats electrònics que s'admetin tal i com estableix la normativa actual.
Què pot comunicar o notificar l'Agència Tributària per mitjans electrònics?
Les societat anonimes i limitades (entre d'altres) estaran obligades a rebre per mitjans electrònics, totes les comunicacions i notificacions que efectui la AEAT d'aquesta forma en les seves actuacions i procediments tributaris, aduaners i estadístics de comerç exterior, i en la gestió recaptatòria dels recursos d'altres ents i Administracions Públiques que té atribuida o encomenada.
Així doncs, la notificació electrònica passa a ser la forma habitual de notificació de les actuacions de l'Agència Tributària.
M'avisen si he rebut una notificació o comunicació d'Hisenda a la meva bústia?
Es necessari accedir periòdicament (com a mínim una vegada cada 10 dies) a la bústia de notificacions de la DEH, com si fos una compte de correu electrònic més. No obstant, la Societat Estatal de Correus, entitat prestadora del servei, contempla la possibilitat de consignar una compte de correu personal, en la que de forma no vinculant, s'informi de les entrades de les noves comunicacions i notificacions.
Es necessari accedir periòdicament (com a mínim una vegada cada 10 dies) a la bústia de notificacions de la DEH, com si fos una compte de correu electrònic més. No obstant, la Societat Estatal de Correus, entitat prestadora del servei, contempla la possibilitat de consignar una compte de correu personal, en la que de forma no vinculant, s'informi de les entrades de les noves comunicacions i notificacions.
Efectes de les notificacions electròniques.
Els efectes de les notificacions a la DEH és produeixen:
- en el moment d'accés al contingut de l'acte notificat, o bé, si aquest accés no s'efectua,
- pel transcurs del plaç de 10 dies naturals des de la seva posada a disposició en l'esmentada adreça electrònica.