Benvinguts!!

Us donem la benvinguda a aquest canal de comunicació del grup BARTRINA assessors (Bartrina-Carbó i Associats, Valls i Baldrich i Gestaga).

La nostra voluntat, mitjançant aquest blog, es fer-vos partíceps de totes aquelles temàtiques que creiem que poden ser del vostre interès: les darreres novetats legislatives, comentaris a "problemàtiques comunes" copçades en el nostre dia a dia professional, articles relacionats amb l'àmbit de l'assessoria empresarial, calendaris fiscals, etc.....en resum, són moltes les consultes que contestem personalment, moltes les informacions que rebem de les diverses fonts de les que gaudim, però molt poques les possibilitats que tenim de "socialitzar-les" i fer-ne partíceps als que realment són la nostra raó de ser. Desitjem que us sigui d'utilitat.

David, Lídia i Eva




dilluns, 13 de febrer del 2012

Nota informativa model 347-2011

Ens posem en contacte amb vostè, per tal de recordar-li que durant el proper mes de març, cal presentar la Declaració Anual d’Operacions amb terceres persones superiors a 3.005,06 euros (model 347).
És per això, que els emplacem a que ens facin arribar el més aviat possible les dades següents:
  • NIF/ DNI, i nom, cognoms o Raó social.
  • Adreça i Codi postal
  • Import del total facturat amb IVA inclòs per cada client o proveïdor, amb detall trimestral.
  • Arrendadors: còpia de l’IBI i certificat de rendes.
Novetat de l’any:
Tal i com ja vàrem informar en la nostra entrada al blog de data 24/12/2011 (etiqueta “347”), la gran novetat per a la presentació del 2011, és l’obligació de facilitar la informació sobre operacions realitzades amb clients i/o proveïdors desglossada per trimestres.
Així doncs, com fins ara, només s’hauran de declarar aquelles operacions que superin els 3.005 euros anuals, IVA inclòs, però caldrà detallar la part corresponent a cada trimestre.
Cal tenir present que aquest fet comporta, a efectes pràctics, un canvi de criteri en la imputació de les factures, doncs les operacions s’entendran produïdes en el període en el que s’hagi de realitzar l’anotació registral de la factura:
  • Les factures emeses, han d’estar anotades en el moment en què es realitzi la liquidació i pagament de l’impost corresponent a l’operació.
  • Les factures rebudes, han d’estar anotades per l’ordre en què es rebin, i dins del període de liquidació en que s’efectuï la deducció.
 Amb aquest nou criteri, hi poden haver discrepàncies entre el imports declarats pel client i el proveïdor, donat que en el cas que es rebi la factura pel client i es registri en un període trimestral diferent al d’emissió per part del proveïdor, sorgiran diferències.

Recomanació: És per això, doncs, que durant les properes setmanes, quan es comuniqui amb els seus clients i proveïdors per tal de quadrar el volum d’operacions que cadascú declararà, no es limiti a comprovar l’informació de forma anual com fins ara, faci-ho de forma trimestral.