Benvinguts!!

Us donem la benvinguda a aquest canal de comunicació del grup BARTRINA assessors (Bartrina-Carbó i Associats, Valls i Baldrich i Gestaga).

La nostra voluntat, mitjançant aquest blog, es fer-vos partíceps de totes aquelles temàtiques que creiem que poden ser del vostre interès: les darreres novetats legislatives, comentaris a "problemàtiques comunes" copçades en el nostre dia a dia professional, articles relacionats amb l'àmbit de l'assessoria empresarial, calendaris fiscals, etc.....en resum, són moltes les consultes que contestem personalment, moltes les informacions que rebem de les diverses fonts de les que gaudim, però molt poques les possibilitats que tenim de "socialitzar-les" i fer-ne partíceps als que realment són la nostra raó de ser. Desitjem que us sigui d'utilitat.

David, Lídia i Eva




dijous, 3 de maig del 2012

Comença la campanya de renda i patrimoni exercici 2011.

Un any més, arriba la cita amb hisenda i s'inicia LA CAMPANYA DE RENDA I PATRIMONI de l'exercici 2011.

Com a novetats importants per a aquest exercici podem destacar les següents:

·         Amb efectes des de l'1 de gener de 2011 es restableix la deducció per inversió en habitatge habitual, sigui quina sigui la base imposable del contribuent, i es limita l'aplicació de la deducció per lloguer de l'habitatge habitual a aquells contribuents la base imposable dels quals sigui inferior a 24.107,20 euros, i es modifica així mateix la base de la deducció.
·         S'introdueix una nova deducció per obres de millora satisfetes i executades des del 7 de maig de 2011 fins al 31 de desembre de 2012 en qualsevol habitatge que sigui propietat del contribuent (excepte els afectes a activitats econòmiques) o a l'edifici on es trobi, aplicable quan la seva base imposable sigui inferior a 71.007,2 euros. Es manté un règim transitori per als contribuents que amb anterioritat al 7 de maig de 2011 hagin satisfet quantitats per les quals haguessin tingut dret a l'anterior deducció per obres de millora en l'habitatge habitual.
·         La reducció del rendiment net procedent de l'arrendament de béns immobles destinats a habitatge s'eleva del 50 al 60%. Es redueix a 30 anys el límit superior d'edat de l'arrendatari per poder aplicar la reducció del 100%. En els arrendaments procedents de contractes anteriors a 1 de gener de 2011, la reducció del 100% es manté fins que l'arrendatari compleixi 35 anys.
·         Se suprimeix des de l'1 de gener de 2011 la deducció per naixement o adopció.

·         Es fixa un import màxim de 300.000 euros en la quantia dels rendiments íntegres del treball, amb un període de generació superior a dos anys i que no s'obtinguin de forma periòdica o recurrent així com en aquells que es qualifiquen reglamentàriament com obtinguts de forma notòriament irregular en el temps, sobre els quals s'aplica la reducció del 40%.
·         Se suprimeix el requisit de manteniment d'ocupació per poder amortitzar lliurement els elements d'immobilitzat material i de les inversions immobiliàries afectes a activitats econòmiques, adquirits en el 2011, el 2012, el 2013, el 2014 i el 2015.
·         El 2011 es consideren empreses de reduïda dimensió aquelles en què l'import net de la seva xifra de negocis en el període impositiu immediat anterior (exercici 2010) hagi estat inferior a 10 milions d'euros i se’ls permet que continuïn aplicant els incentius fiscals del seu règim fiscal especial durant els tres períodes immediats i següents a aquell en què se superi l'import de 10 milions d'euros de xifra de negocis.
·         S'aprova una nova escala general amb dos trams addicionals. Un a partir de 120.000,20 euros amb un tipus del 22,5% i, l'altra, a partir de 175.000,20 euros amb un tipus del 23,5%. Totes les comunitats autònomes han aprovat les seves corresponent escales.

Cal tenir present també, que en aquesta campanya es recupera l'obligació de declarar l'impost sobre el patrimoni per als contribuents amb quota a ingressar (després d'aplicar les corresponents deduccions i bonificacions) i també per a aquells sense quota a ingressar, però que comptin amb béns i drets amb un valor superior als 2 milions d'euros. Per norma estatal, el mínim exempt se situa en els 700.000 euros i l'habitatge habitual està exempt també fins als 300.000 euros, encara que ambdós límits poden variar, segons la comunitat autònoma.

A més,  hi ha altres novetats en l’IRPF i PATRIMONI que sens dubte s’hauran de tenir en compte a l'hora de realitzar la declaració, sense perjudici de les particularitats fiscals de cada comunitat autònoma.

Per això més que mai aquest any cal estar ben informat!

 El termini de presentació de les autoliquidacions de l’IRPF i PATRIMONI, sigui quin sigui el seu resultat, serà el comprès entre els dies 3 de maig i 2 de juliol de 2012, ambdós inclusivament. Fins al 27 de juny de 2012 si domicilia el pagament (càrrec en compte: 2 de juliol). En cas de fraccionar el pagament de l’IRPF en dos terminis, el segon s’ha d'ingressar, com a màxim, el 5 de novembre de 2012.

Tots els contribuents a qui correspongui declarar Patrimoni hauran de fer-ho exclusivament per Internet, mitjançant el número de referència de l'esborrany o dades fiscals, o bé utilitzant el DNI-e o certificat electrònic.

A fi de poder-li oferir un millor servei, li preguem que prepari com més aviat millor la documentació necessària i que sol·liciti dia i hora per poder-la analitzar conjuntament.

A l'efecte, ens permetem assenyalar-li una sèrie de qüestions formals que no ha d'oblidar a l'hora de recopilar la seva documentació:

  • Dades fiscals subministrades per l'AEAT

  • Dades d'identificació: DNI, NIF, dades familiars, etc.

  • Certificat de retencions sobre salaris (treball).

  • Certificat de prestacions i retencions (pensions i desocupació).

  • Certificat de les comptes bancaris (comptes corrents, llibretes i dipòsits a terminis).

  • Certificat d'ingressos en compte-habitatge o en compte estalvi-empresa.

  • Rebut de l'impost sobre béns immobles (cases, locals, garatges).

  • Factures i rebuts de compra d'habitatge (habitatge habitual).

  • Certificat de préstec per a habitatge (habitatge habitual o en lloguer).

  • Rebuts de lloguers cobrats i factura de despeses (cases, locals, garatges).

  • Certificat de retencions sobre lloguers de locals (locals comercials donats en lloguer).

  • Escriptura de venda o donació d'immobles (venda de cases, locals, garatges).

  • Certificat de valors cotitzats (accions, deute públic o privat).

  • Certificat de valors no cotitzats (accions i participacions socials).

  • Certificat o “estat de posició” de fons d'inversió (FIM, FIAMM, SIM, SICAV).

  • Certificat d'assegurances de vida, jubilació i malaltia (inclosos els subscrits per obtenir un préstec hipotecari per la compra d'habitatge habitual).

  • Certificats d'invalidesa i d'acreditació de la necessitat obres d'adequació en l'habitatge de minusvàlids.

  • Certificat del pla de pensions.

  • Llibres comptables (empresaris i professionals).

  • Impresos de les declaracions fiscals obligatòries (empresaris i professionals).

  • Certificats de retenció de professionals.

  • Rebut de donatius a entitats benèfiques.